Direktlänk till inlägg 1 oktober 2015

Så var det min "otur"...

Av Anna-Maria - 1 oktober 2015 15:29

Japp, har hittills klarat mig ifrån allt vad förkylningar heter trots att både barn och de på jobbet varit förkylda men så igår morse...pang bom, tvärsjuk!

Tjock i halsen, tjock i bihålorna, rinnsnuva, huvudvärk, ont i kroppen och feber...jag har liksom varken tid eller lust med detta!


Det bär VÄLDIGT emot mina principer att i mitt yrke gå och jobba när man inte är pigg men jag släpade mig ändock iväg till jobbet igårkväll...kan säga att natten blev rätt jobbig, jobbigt med vaken natt när man helst av allt bara vill sova sig frisk.

Kom hem i morse och stoppade i mig alvedon och ipren och massor av vatten, tvärdäckade sedan och sov till klockan var nästan 12 idag...men vaknade inte ett dugg piggare än då jag lagt mig, tvärtom!


Å om några timmar ( 20.30 ) så är det dags för nattjobb igen...ska försöka vila en stund innan dess också får jag väl knapra på med alvedon och ipren fastän magen säger ifrån.


Jag antar att min kropp är väldigt emottaglig för basilusker nu då den ända sedan i maj gått på helspänn och verkar inte ha varit mottaglig alls för vare sig magsjukor eller annat och nu då jag känner att jag kan börja slappna av så hoppar basiluskerna bara på mig och griper tag...BLÄHH!!!


Bara hoppas att jag tar mig igenom natten och att jag kan kurera mig ytterligare tills i morgon eftermiddagen då det är dags att hämta barnen...


#förkylningstider #feber #huvudvärk #sjuk #nattjobb

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Maria - 28 september 2015 18:52

Ett tungt ämne i mitt första blogginlägg...cancer. Alla har vi nog, eller kommer vi att komma, i kontakt med denna jävulens sjukdom som jag anser cancer är.Jag kom väldigt nära denna sjukdom då min pappa sökte vård i mitten av maj månad och blev di...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards